Çocukluk Haritam ve Pandemi Arkadaşım


PANDEMİ ARKADAŞIM 1. ÇALIŞMA KAĞIDI

Sevgili çocuklar;

Öncelikle projemize katılımlarınızdan dolayı çok teşekkür ederiz.

Hoşgeldiniz!

Şimdi eşleştiğiniz “Pandemi Arkadaşınız” ile ilk buluşmanızda neler yapacağınıza dair sizlerle bir plan paylaşacağız. Buna uyarak görüşmenizi gerçekleştirmeniz çok önemli!

Arkadaşlarınızla olan buluşmalarınızda mutlaka dikkat etmeniz gereken husus bir anlatıcı bir dinleyici olmasına dikkat etmeniz. Peki bu ne demek oluyor: “sırayla konuşacağız”

Böylelikle arkadaşımızın sözünü kesmez, kendini bize daha rahat açmasını sağlarız.

 

1. Aşama : TANIŞMA                                    (10 DK)

Arkadaşınızla buluşmanızda, öncelikle birbirinizi tanımanız için “5 parmak oyunu” oynayacağız

Oyuna göre katılımcılar sıra ile kendilerini tanıtırlar.

Başlamaya kendini hazır hisseden öğrenci her parmağıyla bir sorunun cevabını vererek kendini tanıtır.

Tanıtması bittikten sonra sıra ikinci öğrenciye geçer.

1. parmak: Adım ne

2. parmak: En sevdiğim yemek ne

3. parmak: Hangi tür müzikler dinlemeyi seviyorum

4. parmak: Desteklediğim bir takım var mı? Varsa hangisi?

5. parmak: Büyüyünce olmak istediğim meslek nedir?

2. AŞAMA : ANILARDA BULUŞALIM               (20 DK)

İki öğrenci de aşağıdaki çocukluk haritasını bir kağıda çizecek ve hayatında karşılaştığı, izlediği, gördüğü olayları, olaylara hep destekçi olan kahramanları(ör. köpeği, annesi) anılarının geçtiği mekanları ( ör. park, babaannesinin yazlığı) , hangi zaman dilimlerinde olayları yaşadıklarını (ör. 2019 yaz tatili), anılarında canlanan nesneleri( ör. Bisiklet, balon), yaptığı anımsadığı eylemleri ( lunaparkta çarpışan otoya binmek, bisiklet turu yapmak vb.) gibi altta yer alan başlıklara 3er tane eklemeye çalışacaktır.

Sonrasında aklında beliren ve anlatmak istediği anısını arkadaşıyla paylaşacaktır.

Anılar sıralayla anlatılacak.

Anlatıcının anısını dinlerken dinleyici olanlar mümkün oldukça sessizce dinlemeye özen göstermelidir.

ETKİNLİĞİN AMACI:

Proje öğrencilerimizin pandemi arkadaşlarını daha yakından tanıma imkanı bulmaları sağlanmıştır. Pandemi sürecinde içinde bulundukları durumun olumsuzluklarını ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır.

YÖNERGE:

Proje öğrencilerimiz ikili gruplara ayrılarak farklı odalara gönderilerek yukardaki 5 parmak etkinliğini yönergeye uygun olarak uyguladılar. Pandemi arkadaşlarıyla birlikte paylaştıkları anılarını web 2.0 araçlarından inshot, canva, Animoto, vivavideo araçları kullanılmıştır.

SORUMLU ÖĞRETMEN :YILMAZ KESGİN ,HANİFE NUR SEVİM


Tülay BULUT  Bursa /Gürsu  Zafer Ortaokulu




Münise ÇALIŞ / Gürsu Zafer Ortaokulu
Çocukluk Haritam ve Pandemi Arkadaşım (Münise)

Hülya ULUSOY / Gürsu Zafer Ortaokulu

Yılmaz KESGİN / Şehit Hakan Gülşen AİHL

Hanife Nur SEVİM / Ekol Tabiat Koleji

Mehmet Emin SELÇUK / Mehmet İzzet Paşa Ortaokulu

Yorumlar

  1. Bu proje de hepimiz çok eğlendik. Çeşit çeşit oyunlar oynadık, etkinlikler yaptık. Örneğin ilk olarak 5 parmak oyununu oynayarak birbirimizle tanıştık. Ben burada çok eğlendim, çünkü yeni bir arkadaşla tanışıyordum ve arkadaş olmayı çok severim. İnşallah seneye de böyle projelere katılır etkinlikler yaparız.

    YanıtlaSil
  2. Pandemi Arkadaşım Salih'le tanıştığım için çok mutlu oldum.Birbirimize anılarımızdan,tuttuğumuz takımlardan,
    hoşlandığımız müziklerden,en sevdiğimiz yemeklerden bahsettik.Benim için çok güzel bir deneyimdi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder