Çocukluk Haritam ve Pandemi Arkadaşım
PANDEMİ ARKADAŞIM 1. ÇALIŞMA KAĞIDI
Sevgili çocuklar;
Öncelikle projemize katılımlarınızdan dolayı çok
teşekkür ederiz.
Hoşgeldiniz!
Şimdi eşleştiğiniz “Pandemi Arkadaşınız” ile ilk
buluşmanızda neler yapacağınıza dair sizlerle bir plan paylaşacağız. Buna
uyarak görüşmenizi gerçekleştirmeniz çok önemli!
Arkadaşlarınızla olan buluşmalarınızda mutlaka dikkat
etmeniz gereken husus bir anlatıcı bir dinleyici olmasına dikkat etmeniz. Peki
bu ne demek oluyor: “sırayla konuşacağız”
Böylelikle arkadaşımızın sözünü kesmez, kendini bize
daha rahat açmasını sağlarız.
1. Aşama :
TANIŞMA
(10 DK)
Arkadaşınızla buluşmanızda, öncelikle birbirinizi
tanımanız için “5 parmak oyunu” oynayacağız
Oyuna göre katılımcılar sıra ile kendilerini
tanıtırlar.
Başlamaya kendini hazır hisseden öğrenci her
parmağıyla bir sorunun cevabını vererek kendini tanıtır.
Tanıtması bittikten sonra sıra ikinci öğrenciye geçer.
1. parmak: Adım ne
2. parmak: En sevdiğim yemek ne
3. parmak: Hangi tür müzikler dinlemeyi seviyorum
4. parmak: Desteklediğim bir takım var mı? Varsa
hangisi?
5. parmak: Büyüyünce olmak istediğim meslek nedir?
2. AŞAMA : ANILARDA
BULUŞALIM
(20 DK)
İki öğrenci de aşağıdaki çocukluk haritasını bir
kağıda çizecek ve hayatında karşılaştığı, izlediği, gördüğü olayları, olaylara
hep destekçi olan kahramanları(ör. köpeği, annesi) anılarının geçtiği mekanları
( ör. park, babaannesinin yazlığı) , hangi zaman dilimlerinde olayları
yaşadıklarını (ör. 2019 yaz tatili), anılarında canlanan nesneleri( ör.
Bisiklet, balon), yaptığı anımsadığı eylemleri ( lunaparkta çarpışan otoya
binmek, bisiklet turu yapmak vb.) gibi altta yer alan başlıklara 3er tane
eklemeye çalışacaktır.
Sonrasında aklında beliren ve anlatmak istediği
anısını arkadaşıyla paylaşacaktır.
Anılar sıralayla anlatılacak.
Anlatıcının anısını dinlerken dinleyici olanlar mümkün
oldukça sessizce dinlemeye özen göstermelidir.
ETKİNLİĞİN AMACI:
Proje öğrencilerimizin
pandemi arkadaşlarını daha yakından tanıma imkanı bulmaları
sağlanmıştır. Pandemi sürecinde içinde bulundukları durumun olumsuzluklarını
ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır.
YÖNERGE:
Proje öğrencilerimiz
ikili gruplara ayrılarak farklı odalara gönderilerek yukardaki 5 parmak
etkinliğini yönergeye uygun olarak uyguladılar. Pandemi arkadaşlarıyla birlikte
paylaştıkları anılarını web 2.0 araçlarından inshot, canva, Animoto, vivavideo
araçları kullanılmıştır.
SORUMLU ÖĞRETMEN
:YILMAZ KESGİN ,HANİFE NUR SEVİM
Bu proje de hepimiz çok eğlendik. Çeşit çeşit oyunlar oynadık, etkinlikler yaptık. Örneğin ilk olarak 5 parmak oyununu oynayarak birbirimizle tanıştık. Ben burada çok eğlendim, çünkü yeni bir arkadaşla tanışıyordum ve arkadaş olmayı çok severim. İnşallah seneye de böyle projelere katılır etkinlikler yaparız.
YanıtlaSilleman ecrin.ihl
SilPandemi Arkadaşım Salih'le tanıştığım için çok mutlu oldum.Birbirimize anılarımızdan,tuttuğumuz takımlardan,
YanıtlaSilhoşlandığımız müziklerden,en sevdiğimiz yemeklerden bahsettik.Benim için çok güzel bir deneyimdi.
asil.ihl
YanıtlaSil